Manyoni dag 7: So many cats

30 september 2018 - Mkuze, Zuid-Afrika

Zondag 30-09-2018

Manyoni dag 7: So many cats

Misschien zo vandaag een bijzondere dag worden. We moesten namelijk helpen bij het zoeken naar een zwarte neushoorn. Alles stond namelijk in gereedheid om een onthoorning te laten plaatsvinden.

We vertrokken om 5.30. Het was al licht. Onderweg moesten we ook nog even 2 muizen vrijlaten die in het huis waren gevangen. Het duurde een tijdje voordat ze uit de val gingen. 1 rende weg en de andere rende richting de auto en kroop via het wiel omhoog. Waar hij was dat weten we nog steeds niet. Onderweg kwamen we een aantal dieren tegen waaronder struisvogels met jongen, 6 witte neushoorns en 2 mannetjes cheeta’s. Dit bleken oom en neef van elkaar te zijn. Ze lagen lekker relaxed te rusten, keken even naar ons en gingen verder waar ze gebleven waren. Na ongeveer 2 uur bleek de zwarte neushoorn gevonden te zijn en werd de zoektocht afgelast. De onthoorning kon beginnen maar wij waren niet uitgenodigd. Dus reden we maar verder om te kijken wat we dan tegen kwamen. Eerst 3 leeuwen, broers van elkaar. 1 van hun kwam aanlopen terwijl de andere 2 al lagen te slapen. Wat zijn ze toch relaxed. Daarna verder richting huis. We kwamen nog een groep leeuwen tegen. 4 jongen en hun moeder die aan het genieten waren van een impala.

Rond 8.30 uur kwamen we bij het huis aan. De verhuizing kon verder gaan. Alles wat nog ingepakt moest worden werd ingepakt en voor het grootste gedeelte opgeladen in de auto. Alles zat in koelboxen want we hadden geen dozen. We reden naar huis 2. Hier alles uit de koelboxen gehaald en door naar recycling. Ik verwachtte eigenlijk niet dat ze dit hier hadden, maar ja hoor, dus wel. Dit was ook vlak bij parkrangers. Hier staan ook 2 boma’s. 1 voor de buffels en de andere voor o.a. de impala’s. Het zag er allemaal super netjes en strak uit. Hier werd ook de andere auto opgehaald zodat we nog 2 bedden konden verplaatsen. Dus bij het huis aangekomen de bedden op de ene auto en de koel/vrieskast op de andere. De laatste spulletjes inladen en naar huis nummer 2. Hier alles uitgeladen en we zijn begonnen met het huis inrichten. Dit ging best snel. Nog even de andere auto terug brengen en weer verder met inrichten.

Toen ik hier mee klas was ben ik nog wat administratie gaan doen. Rond een uur of 5 was ik hier ook wel klaar mee. Even bij het vuur zitten maar ik wilde nog wat anders doen. Dit was de schuilhut een beetje opknappen. Hier ziet Nico helemaal niks in. Maar daar kan ik niets aan doen. Dus even een beetje gras en onkruid wegkappen. De zijkanten (paaltjes) rechtop zetten. Helaas lieten ze allemaal los. Maar uiteindelijk zag het er toch nog best aardig uit.

Deze avond hadden we een braai. Wat worstjes op het kampvuur die we daarna binnen met wat salades dit alles opeten. Om 20.35 ben ik met dit verhaal geëindigd en ging het licht uit.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         Kudu

·         Nyala

1. Peter Kleine:
    1 oktober 2018
    Dankje Marianne weer leuke verhalen begin toch wel beetje jaloers te worden
  2. Anja L:
    1 oktober 2018
    Weer genoten van je verhalen en foto's!
  3. Maureen milius-parmentier:
    1 oktober 2018
    Vandaag een omweer regen dag in bitez heb dus heerlijk kunnen genieten van al je nieuwe verhalen zit nu al weer vol spanning te wachten op je vervolg