Manyoni dag 8: Shity day

1 oktober 2018 - Mkuze, Zuid-Afrika

Maandag 01-10-2018

Manyoni dag 8: Shity day

Om 5.30 vertrokken we richting de honden. Onderweg kwamen we LF7 (leeuwin) met haar 4 jongen tegen. Ze lagen lekker te rusten vlak naast de weg.

Het vinden van de honden ging vandaag niet zo goed. Ze waren namelijk op jacht. Dit betekende dat ze niet op 1 plek waren. We zijn ruim 1,5 uur opzoek geweest voordat we ze konden vinden. Toen we ze eindelijk zagen staken ze de weg over en gingen ze verder met de jacht. We probeerde ze te blijven volgen maar nog steeds konden we ze niet zien. Wel hoorde we ze in de verte twitteren .Dit betekend meestal dat ze iets gevangen hebben. Niet lang daarna ging het signaal over naar een rust signaal. We hebben een tijdje staan wachten maar er gebeurde niks. We gingen weer huiswaarts. Ook nu kwamen we LF7 weer tegen. Ze was inmiddels wel verplaatst naar 1 van de waterpoelen. Weer lagen ze lekker te rusten.

Wel moesten we nog de schoonmaakster Sindy ophalen bij het hek. We hadden haar opgehaald en gingen richting het huis. Hier snel even omkleden en de spullen pakken om naar Mkuzi te gaan. We hebben ook gedag gezegd tegen Abby. Zij ging vandaag weg.

In Mkuzi gingen we de wekelijkse inkopen doen. Het was echter de eerste dag van de maand en dat betekend dat iedereen zijn salaris heeft gekregen. Het was extreem druk bij de supermarkt. Binnen was namelijk de pinautomaat. Ook in de supermarkt was het druk. Het duurde lang voordat we konden afrekenen. Eerst ging Nico met al zijn spullen. Wij moesten het bij de kassa neerzetten, eerst het eten daarna de andere producten. Dus dat deden we. Hij liep even weg om iets op te halen en toen hij terug kwam was hij geïrriteerd. We hadden de niet non-food producten niet door mogen laten gaan. Dit moet blijkbaar apart worden afgerekend. Eindelijk klaar met zijn boodschappen. Toen de van mij: een pak vla. Dit kon niet op het budget van Wildlife act. Belachelijk. Terwijl allerlei andere producten voor Semra er wel op konden. Toen het geheel eindelijk klaar was gingen we richting een hotel. Dit hotel had namelijk WiFi. Hier even mijn blog bijgewerkt en even contact met thuis opgenomen. Ook nog een lekkere tosti genomen. Daarna weer verder.

We zouden water gaan halen bij een ander winkeltje. Maar daar was het uitverkocht en we moesten dus terug naar de hele drukke supermarkt. Ik ben bij de auto gebleven om ervoor te zorgen dat de spullen niet werden meegenomen. Het begon inmiddels wel al echt warm te worden. Pffff maar dan kleur ik tenminste wat bij.

Onderweg naar het huis nog even tanken en om een uur of 1 waren we weer bij het huis. Maar om dan ook nog op het erf te komen is best lastig als het hek niet open wil. Het zat muur vast. Dus ging Nico een hamer halen. Waren wij er inmiddels achter gekomen dat er bovenaan een hendeltje zat om het hek te vergrendelen. Als je deze omhoog doet wil het een stuk beter.

Inmiddels was Dani ook bij het huis. We hebben even kennis gemaakt. Zij nam de laptop mee om wat administratie te doen. Dat is mooi maar hoe moeten wij dan al het “achterstallige” werk doen? Geen idee maar niet mijn probleem.

Rond 15.30 uur vertrokken we voor de middag sessie. Natuurlijk eerst Sindy wegbrengen en dan opzoek naar een cheeta. Ik werd steeds chagrijniger. Bij elk dier wat toch wel bijzonder is waterbuck of een vogel rijdt hij gewoon door. Ook als ik een vraag stelde kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk kwamen we langs een andere cheeta (CF9). Deze had een jonge nyala gevangen en was deze aan de kant van de weg aan het opeten. Best wel bijzonder om zo dichtbij te zijn. Hier hebben we een tijdje gekeken/gewacht. Wat had ze een gigantisch dikke buik. Ik zou niet eens meer kunnen lopen.

Op de terug weg vlogen er extreem veel insecten. Dit was waarschijnlijk ook de reden dat er zoveel uilen op de weg zaten. Ze liepen over de weg en vingen daar insecten. Wat schattig. Het waren voornamelijk spotted eagle owls. We hebben er minimaal 5 gezien.

Bij het huis aangekomen had ik het helemaal gehad met de hele situatie en besloot ik gelijk naar bed te gaan. Dan maar een keertje niet eten. Vlak voordat ik naar bed ging bleek het water op te zijn. Dat was natuurlijk niet best.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         Lion