Hluhluwe dag 15: Leaving Hluhluwe

24 september 2018 - Hluhluwe–iMfolozi Park, Zuid-Afrika

Maandag 24-09-2018

Hluhluwe dag 15: Leaving Hluhluwe

We vertrokken vandaag om 5.30 uur voor onze laatste sessie in Hluhluwe. Het was een regenachtige morgen. Wel jammer voor de laatste sessie. Als eerste naar onze vriendjes. Ze waren er alle 7 nog. Door naar de leeuwen. We hebben ze wel kunnen traceren via de telemetry maar toen was het helaas al weer 7 uur en moesten we terug naar het camp. Hier kwamen we rond 7.30 uur aan. Dus nog de laatste dingen in mijn koffer doen. Ik was best relaxed en alles verliep op rolletjes. Gelukkig deed ik nog een laatste check want ik was een hele lade vergeten. Had ik toch bijna geen sokken meer gehad. Daarna nog even een groepsfoto maken met Tim, Ellis en Marumo. Doei doei zeggen.

Onderweg heb ik nog wat foto’s en filmpjes gemaakt. Buiten het park zag ik opeens allerlei andere vogels. In Hluhluwe aangekomen werd Lisa al snel opgehaald rond een uur of 10. Ik vind het erg jammer dat ze weg gaat want het was echt heel gezellig met z’n tweeën.

Daarna moesten we wachten tot 14.00 uur. We zijn toen naar een hotel/restaurant gegaan. Er waren al 2 vrijwilligers die vanuit Manyoni kwamen en nu naar Hluhluwe gingen. Terwijl we wachten ben ik maar wat bezig gegaan met het bijwerken van mijn blog voo r de lunch hebben we een heerlijke pizza gehad. Rond 13.40 uur vertrokken we en gingen we richting de supermarkt. Hier bleef ik bij de auto op de spullen passen en gingen de andere naar binnen. Rond 14.00 uur kwam Marumo naar de auto en bracht ze me naar de ontmoetingsplaats. We moesten even wachten maar niet al te lang. Voor de zoveelste keer haar bedankt en dan tot ziens. Op naar Manyoni.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         African Wild dogs (boma)

·         Buffalo

·         Plains Zebra