Manyoni dag 1: Arriving in the park

24 september 2018 - Mkuze, Zuid-Afrika

Maandag 24-09-2018

Manyoni dag 1: Arriving in the park

In de bus onderweg naar Manyoni kwam ik de andere vrijwilligster tegen die daar ook heen gaat. Haar naam is Semra. Ze komt uit Duitsland en heeft een Turkse achtergrond.

Nico onze nieuwe monitor haalde ons op samen met Abigail (Abby). Zij gaat een week lang stage lopen. In het reservaat aangekomen zag ik al gelijk heel veel vogels. Veel van deze had ik nog niet eerder gezien. Nico vertelde dat er ongeveer 450 soorten voorkomen in het reservaat. Dus ik heb er nog wel een aantal te gaan. De weg waarover we reden was duidelijk anders dan in Hluhluwe. Alles was zand/klei. Ook zaten er veel hobbels in de weg

Bij onze plaats van bestemming aangekomen stond er een huis. We mochten kiezen welke kamer dus nam ik de middelste op aanraden van Lisa. Het zijn ruime kamers met glanzende tegelvloer. In de gang waaraan de kamers liggen zijn allemaal mooie muurtekeningen gemaakt. Echt heel gaaf. Daarna kregen we een rondleiding. Het wis best een groot huis met een ruime keuken, eet tafel, werkhoek en een zithoek. Dus best wel lux als je Hlyhluwe bent gewend. We kregen ook gelijk al uitleg over hoe de telemetry werk. Dit wist ik natuurlijk al maar het is nooit weg om toch nog even te luisteren. Hij legde het heel rustig en gestructureerd uit

Toen iedereen redelijk was gesetteld hebben we nog een rondje door het reservaat gereden. We kwamen toch al een aantal dieren tegen. Terug bij het huis aangekomen gauw wat eten en dan snel naar bed. De nacht was toch wel wat kort geweest.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         Cape glossy starling

·         Blue Wildebeest

·         Kudu

·         Impala

·         Zebra

·         Many different birds but I have no idea what their names are (jet)