Hluhluwe dag 13: Just amazing - Lions.

22 september 2018 - Hluhluwe–iMfolozi Park, Zuid-Afrika

Zaterdag 22-09-2018

Hluhluwe dag 13: Just amazing - Lions.

Om 5 uur vertrokken we. Bij de eerste stop deed Marumo wat rek en strek oefeningen. Volgens mij bracht dit geluk want alle dieren onderweg besloten een stukje te gaan lopen. 3 groepen olifanten, een buffel, een nyala, giraffen, blue wildebeest, impala, kudu en witte neushoorn. We reden gelijk door naar het einde van de weg waar vandaan we richting de onderhoudsweg gingen. We hebben vanaf hier gescand. Hieruit kwam: cheeta, leeuw en wilde hond. We besloten dat we opzoek gingen naar de cheeta dus off road. We hebben de cheeta helaas niet gezien. Dus na ongeveer 1,5 uur besloten we verder te gaan. We kwamen onderweg een zwarte neushoorn tegen. Weer een bijzondere sighting. We reden verder en moesten bij een klein watertje een camera trapp ophangen. Dit is nu de 5e. Deze was echter wel veel kleiner dan de andere.

Ongelofelijk. Wat een geweldige ochtend.

Aan gekomen in het camp waren Mike en Jen druk aan het inpakken voor hun vakantie. Weer werd er niks gezegd. Wel hebben we nog even een foto gemaakt van Lisa, Marumo, Mike en mij. Ook dit ging niet van harte. Op een gegeven moment bleken ze al vertrokken te zijn. Ze hadden niet eens gedag gezegd. Dat is toch best wel onbeschoft.

Om een beetje bij te komen van deze gebeurtenis besloten Lisa en ik te gaan lunchen bij het Hilltop resort. Tim en Ellis vergezelde ons op onze wandeling. We besloten dit keer ook de toeristische route te nemen over een natuur wandel pad. Onderweg kregen we wel een beetje een schrik moment toen er een grote slang weg kroop. Deze heb ik echter niet gezien maar de andere hebben het vermoeden dat het een Black Mamba was. Als hij je bijt kun je binnen 20 minuten dood zijn. Dus ik ben blij dat hij weg kroop.

We vertrokken voor de middag sessie om 15.30 uur. Het miezerde en er was 75% kans op heel slecht weer. Dus het regenpak maar weer aan. Gelukkig viel het weer mee. We hebben eerst de wilde honden bezocht. Merlot vindt het leuk om achter de auto aan te lopen, je weet nooit wat ze bij zich hebben. Door opzoek naar de leeuwen. Onderweg kwamen we 1 van de parkrangers tegen. Hij vertelde aan Marumo dat de leeuwen de heuvels waren ingegaan. Dus daar gingen we. Via een onderhoudsweg langs een gigantische kudde buffels. Ja hoor daar lag hij dan de mannetjes leeuw. Marumo stopte op ongeveer 3 meter afstand. Dat is best dichtbij voor zo’n grote leeuw. Ook lag het kleintje een stukje verder op. De leeuwinnen lagen aan de andere kant van de weg lekker te rusten. Het kleintje ging op verkenning uit bij zijn vader en daarna richting zijn moeder en tante. Zijn vader volgde hem en daar lagen ze dan. Een groep van 4 leeuwen. We maakte ons wel zorgen over de andere 4 kleintjes. Vrij snel daarna kwamen er nog 2 aangelopen. Ze zijn zo verschrikkelijk schattig. Ze gingen na een aantal gaap oefeningen lekker met z’n tweeën tegen een steen liggen slapen. Op een meter afstand van ons. Na ruim een half uur te hebben gekeken zijn we maar weer eens vertrokken.

Nog even wat marshmallows gegeten bij het kampvuur en toen begon het te onweren en te regenen. Helaas dus dan maar in de keuken eten.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         African Wild Dog (boma)

·         Wire-Tailed Swallow

·         Elephant