Manyoni dag 14: No luck

7 oktober 2018 - Mkuze, Zuid-Afrika

Zondag 07-10-2018

Manyoni dag 14: No luck

De laatste volledige dag in dit park. Ook nu weer gingen we om 5 uur richting de honden. Aangekomen op de plek waar we ze gisteren voor de laatste keer konden scannen hadden we al gauw weer een signaal. Helaas bleef het hier ook bij. Na een tijdje (45 minuten) gewacht te hebben besloten we om te proberen aan de andere kant van deze heuvel te komen. We moesten een stukje over een erg hobbelige weg heen met scherpe stenen. Ja hoor. Zo scherp dat er een klein gaatje in de band was ontstaan. Dus deze moest worden verwisseld. Dani en Semra gingen hier fanatiek mee aan de gang. Elke keer als ik vroeg of ik wat kon doen gaven ze aan dat ze het onder controle hadden. Ach daar heb ik geen moeite mee. Het omhoog krikken van de auto verliep niet helemaal soepel. Bij poging 4 lukte het eindelijk. Dus na ruim een half uur bezig te zijn geweest was het dan eindelijk gelukt. De honden bleken ergens in de heuvels te zitten waar we toch niet bij konden dus maakten we rechtsomkeert. Opzoek naar de cheeta. (CF9). We kregen niet eens een signaal. Dus ook deze zoektocht was niet zo geslaagd. Wel kwamen we een hele groep struisvogels tegen, zowel mannelijke als vrouwelijke vogels. Ze waren een soort van achtervolgingsritueel/dans aan het uitvoeren. Het maakte niet uit wie tegen wie: man/man, vrouw/man en vrouw/vrouw. Erg grappig om te zien.

Ik was wat moe dus besloot toen we bij het huis kwamen om niet in de schuilhut te gaan zitten. Beetje stom. Een groep van 8 kudu’s , verschillende hele coole vogels en zelfs een roofvogel kwamen langs. ☹. Wel heb ik een rock monitor in de tuin gezien. Wat een bijzondere dieren

Rond 2 uur gingen we richting het andere huis. Hier kon ik mijn was doen en gingen we de auto wassen. Hij zag er aan het eind echt een stuk beter uit, wit in plaats van rood/bruin.

Toen we alles klaar hadden hebben we een sun downer gedaan bij de .. dam. Hier hebben we heerlijk relaxed gezeten. Op de terug weg zijn we een stukje toeristisch gereden. We kwamen heel veel kudu’s tegen. ’s Avonds hebben we nog een lekkere braai gehad. Ondertussen kwamen er een aantal buffels een modderbad nemen in de waterplas bij de schuilhut. We konden ze alleen zien met een zaklamp maar horen konden we ze heel duidelijk.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter Kleine:
    31 oktober 2018
    Maar na deze pechdag toch lekker vakantie gevierd toch?
  2. C.de Kruyff:
    31 oktober 2018
    Hallo Marianne , we genieten van je verhalen en foto's gr Margreet en Cees
  3. Joyce van Manen:
    1 november 2018
    Het kan niet altijd mee zitten, maar toch een hele bijzondere dag.