Manyoni dag 10: A rainy afternoon.

3 oktober 2018 - Mkuze, Zuid-Afrika

Woensdag 3-10-2018

Manyoni dag 10: A rainy afternoon.

4.45 uur vertrokken we. Het was wel heel vroeg. Ook nu gingen we met Dani opstap. Om bij de honden te komen neemt zij wel hele andere routes dan Nico. Best leuk dan zie je ook weer eens wat andere delen van het park. We gingen eerst naar de plek bij de rivier waar we ze gisteren voor het laatst hadden gezien. Hier hadden we wel signaal maar konden we ze niet zien. Dus omrijden naar de andere kant heuvel. Onderweg hier naar toe zag ik in de bosjes op ongeveer 20 meter van de weg vandaan een neushoorn staan. Dus ik Dani waarschuwen. Zij had hem niet gezien, blijkt het ook nog een zwarte neushoorn te zijn. Nummer 11. Best gaaf dat ik hem had gespot en de ander niet. Helaas was hij wat schuw en vertrok redelijk snel. Aan de andere kant aangekomen was het signaal zwakker dus weer terug. Terwijl ik aan het scannen was kon ik al 2 puppy’s zien dus stopte ik met scannen. Dani had ook pup nummer 3 gezien. We hebben hier redelijk lang staan wachten totdat ook de 2 ouders kwamen. Helaas kwamen ze niet dus reden we door het bos langs het hek om te kijken of ze daar ergens waren. Nee ook niet. Dus weer terug. De puppy’s waren er nog steeds. Rond een uur of 7 vertrokken we om ergens wat te gaan drinken. Onderweg reden we langs een super coole uil. Helaas zijn we niet gestopt. Dani is een leuke vlotte meid met een gezellige babbel. Het drinken was op en we reden terug. Inmiddels waren de ouders de puppy’s komen ophalen en waren ze vertrokken. Nu de kunst om ze te vinden. Ze bleven zich echter verplaatsen en dat maakt het wel wat lastig. Onderweg moesten we geregeld scannen. Dit ging bij mij bijna mis. Viel ik toch bijna van de auto af. Ik kon me nog net op tijd vast grijpen maar liep hierdoor wel een schaafplek op mijn been mee op. ☹

Ondanks dat we ruim 1,5 uur hebben rondgereden hebben we ze niet meer gevonden en gingen we terug naar het huis. Hier kwamen we rond 9 uur aan. Ik begrijp nu wel hoe ze hier aan zoveel lekke banden komen. Dani haar rijdstijl is echt niet best.

Omdat het nog heel lang duurde voordat we weer weg gingen en ik best wel moe was besloot ik maar een tukje van ongeveer 3 uur te doen, daar knapt een mens van op

Rond 15.00 uur vertrokken we. Begon het niet op dat moment te regenen. Ja natuurlijk dat kan er ook nog wel bij. Dus alle waardevolle spullen voor in de auto, regenpak aan en mijn tas in een vuilniszak. Zo vertrokken we opzoek naar de cheeta. We hebben ongeveer 3,5 uur gereden en deze niet gevonden. Ondertussen was het blijven regenen. Niet heel hard maar genoeg om niet blij van te worden. We kwamen om ongeveer 18.45 uur weer bij het huis aan. Eerst alle lagen maar eens uit. Het was een hemdje, T-shirt, coltrui, vest, jas, en een regenjas. Ongelofelijk maar waar en nog had ik het wel een beetje koud. Om warm te worden maar even onder de douch. Toen ik klaar was en ik de deur wilde open doen lieten de schroeven los en had ik de deurklink in mijn hand. Dat is niet zo best als de deur naar binnen open gaat en hij klemt. Gelukkig kon hij van de andere kant worden opgeduwd. Kom ik daar uit blijkt het in de keuken te lekken. Dit was al voorspeld. Even later lekte het ook in de kamer waar de computer staat. Dus alle snoeren omhoog en hopelijk halen we zo de nacht.

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         African wild dog