Hluhluwe dag 10: Not much has happened.

19 september 2018 - Hluhluwe–iMfolozi Park, Zuid-Afrika

Woensdag 19-09-2018

Hluhluwe dag 10: Not much has happened.

De vertrek tijd was 5 uur vandaag. Geheel onverwachts gingen er meer mensen mee. Fi, Sarah, Matthew en Jen. Hier had ik niet echt zin in. Het was echt verschrikkelijk bewolkt, de wolken hingen namelijk tussen de heuvels/bergen. Je voelde gewoon de dampdruppels op je gezicht en na een tijdje zag ik helemaal niks meer. Mijn bril was helemaal nat van de damp.

We gingen gelijk opzoek naar de leeuwen. Ze waren nog op dezelfde plaats als waar we ze gisteren voor het laatst hadden opgepikt. We hebebn hier ongeveer 2,5 uur gewacht met 2 minieme sightings. Ondertussen Had Fi het grootste woord. Het werd echt steeds irritanter. Ook zei Mike niks tegen ons maar was wel de hele tijd met Jen in gesprek. Zelfs toen ik de leeuw niet zag heeft hij maar minimaal geholpen waarna hij het aan Jen ging uitleggen.

Rond 8 uur vertrokken we richting de ingang van het park voor de ochtend pauze en daarna naar de wilde honden. Onderweg kwamen langs een aantal vogels die ik nog nooit had gezien maar Mike stopte vandaag niet, wat hij normaal wel doen. De honden hadden geen zin om tevoorschijn te komen dus ging Mike de boma in om ze te tellen. Toen dit klaar was maakte we het rondje rond de boma af en vloog de visarend net weg. Weer geen fatsoenlijke foto van deze vogel. Om 10 uur waren we al terug bij het camp. Zowel Lisa als ik waren erg geïrriteerd en besloten om te gaan lunchen bij Hilltop.

Om 15.30 uur begon de middag sessie. Gelukkig waren Fi en haar vriendinnen weg. We gingen nu met Marumo. Opzoek naar de wilde honden en cheeta. Vlak nadat we het camp verlaten hadden zagen we in de verte 3 kudu’s. Eindelijk.

We hebben een heel eind gereden. We zijn onder andere langs de woningen van de rangers gereden. Hier stonden ook paarden. Marumo vertelde dat ze ook patrouille te paard.

De lucht werd steeds donkerdere, het leek wel of het ging regenen. Gelukkig bleef de regen uit. Rond 18.15 uur ware we weer bij het camp. De voorbereidingen voor de braai waren in volle gang. Het was voor de Earthwatch mensen en Wildlife Act. Helaas viel het geheel wat tegen. Een aantal gebarbecuede worstjes en dat was het. We hebben het gezellig gemaakt met Ellis en Tim

Dieren vandaag gezien / Animals spotted:

·         African Wild dog