Today is the day.

8 september 2018 - Schiphol, Nederland

Het is dan eindelijk zo ver. Ik sta aan het begin van een groot avontuur. De afgelopen week heeft in het teken gestaan van opruimen, dingen afronden, dag zeggen en inpakken.

Donderdag heb ik mijn auto verkocht. Nu staat er nog maar 1 auto op het erf. Best wel vreemd na zo lang een eigen auto te hebben gehad.

Het dag zeggen tegen mijn dieren vriendjes is altijd wel wat moeilijk. Vooral tegen te pony’s. Ze beginnen toch al aardig oud te worden.

Gisteren moest dan eindelijk mijn koffer gepakt worden. Ik was al weken bezig met het klaar leggen van de spullen die mee moeten. Maar om het dan allemaal in 1 koffer te krijgen is nog wel een uitdaging. Helaas was dit een te grote uitdaging en moest ik er toch spullen uithalen. Blijkt dat ik 2 koffers van 23 kg mee mag nemen en niet 1x 23 kg.

Hopelijk gaat het allemaal lukken op het vliegveld en kan ik met een gerust hart op reis.

-----------------------------------------------------------

Today is the day. I’m standing at the start of my big adventure. During these last few days I’ve been busy with cleaning up, finishing of things, saying good bye and getting my luggage ready.

Thursday I sold my car. Now it is just one car in the driveway. That is just kind of weird after such a long time of owning my own car.

Saying good bye to my animal friends is always kind of difficult. Especially to the ponies. They are getting to a certain age.

Yesterday was the day to pack my suitcase. I’ve been collecting my stuff for the last few weeks. But when you get to the point to getting it all in one suitcase I’m up for a challenge. Sadly I lost this time and had to get some stuff out of it. When I finished I discovered I was allowed to take to suitcases of 23 kg. Not just one.

Hopefully everything goes as it should go at the airport and then I can start my journey.